Z digitalnim peresom si rišemo privid, v katerem bi želeli živeti

Rambo Amadeus je pred leti v genialnem intervjuju za Sobotno prilogo v svojem lucidnem stilu izjavil, da smo pred vrati trenutka, ko bomo nove dobrine dobivali zastonj, plačati pa bomo morali za to, da se lahko znebimo starih.

 

 

Že leta proizvedemo več, kot potrošniki potrebujejo in več, kot smo sposobni brez škode odložiti. “Realna” ekonomija je dosegla svoje meje rasti, permanentna kriza, v katero smo zašli, je le odraz tega dejstva. Zato je hipertrofirala finančna industrija in to krizo povzročila. In zato se še bolj pospešeno razvija digitalno, virtualno.

Kako se je naše potrošniško prednakupno in ponakupno vedenje oprijelo digitalnega, je že znano in zlajnano dejstvo, kljub temu, da je dejstvo staro komaj nekaj let. Tudi sam nakupni akt se vse bolj seli v digitalno okolje. Vpletamo potrošnika, ga zabavamo in mu zagotavljamo vse več vsebin. Tudi sam jih proizvaja vse več, nova orodja in platforme se razvijajo na dnevni bazi. Novo vznika in hkrati se že kažejo znaki konsolidacije, novi velikani rastejo vse bolj in poskušajo zapirati prostor tekmecem. V vseh industrijah se je dogajalo podobno in vsaj tukaj lahko rečemo, da ni nič bistveno novega.

V ditalnem svetu nastajajo vsebine in storitve, ki zapolnjujejo naš prosti čas in zahtevajo vse več pozornosti. Tekmovalnost, igranje (igračkanje?), točkovanje, razkazovanje, povezovanje, lajkanje, real time data so pojmi, okoli katerih se začenja vrteti naše življenje. Delimo, komentiramo, se virtualno socializiramo in zdi se nam, da se svet vrti okoli nas. Končno.

Novo, inovativno, drugačno, kreativno, napredno so ključni pojmi digitalne industrije, start up je magična beseda za uspeh. Sami si rišemo privid, v katerem bi želeli živeti.

Živimo v razpoki. Kriza ekonomije rasti, politična kriza, padec blaginje na eni strani in idilična virtualna digitalna mana, ki si jo rišemo. Propadanje blagovnih znamk, vse manjši proračuni za marketing so dejstvo. Banaliziranje vsakdana in površinskost, ki jih povzroča virtualizacija, nas lahko v kombinaciji s potrebo po varčevanju hitro ujameta v past, past povprečnosti.

Šteje samo kvaliteta. Kakovost zagotavljata uvid in pogum. Srečno v nove čase!

 

Zoran Trojar, direktor agencije Sonce.net

2 thoughts on “Z digitalnim peresom si rišemo privid, v katerem bi želeli živeti

Dodaj odgovor za Zoran Prekini odgovor

Tvoja e-pošta ne bo objavljena. Zahetvana polja so označena *

*

Lahko uporabite HTML značke in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>