Je to prava in najboljša izbira zame?

Pogosta težava, na katero naletimo ob brskanju po različnih spletnih mestih je, da porabimo veliko časa, da najdemo tisti pravi izdelek, ki ga pravzaprav iščemo.
Ponavadi moramo podrobno preučiti širši nabor izdelkov, da ugotovimo, kateri je tisti pravi. Podrobno preverjamo specifike različnih izdelkov in iščemo značilnosti, ki jih iščemo na željenem izdelku.

ŠTUDIJA PRIMERA #1: Spletna prodaja tiskalnikov

Ste se že kdaj lotili nakupa tiskalnika? Trd oreh najverjetneje za večino izmed nas. Če kupujemo na HP-jevem spletnem mestu, ta naloga postane precej enostavna. Na prvem koraku nas namreč povprašajo, kako bomo tiskalnik uporabljali:

Enostavna izbira, kajne? Prepričana sem, da vsak kupec tiskalnika ve, za kakšen namen tiskalnik kupuje. Jaz ga potrebujem za domačo uporabo, za fotke in dokumente, izberem Fotografije in dokumenti. Dobim 14 različnih tiskalnikov, ki so primerni za tiskanje fotografij in dokumentov. 14 namesto 114-ih različnih, ki jih prodajajo!

Ker HP tiskalnikov ne poznam po imenih, imam težavo izbrati pravega izmed 14-ih možnih. Pomogam si s filtri:

Izberem tiskalnik, ki omogoča tiskanje, kopiranje in optično branje (ker to najpogosteje uporabljam). Dobim izbor 10-ih tiskalnikov. Še vedno preveč. Še vedno rabim le enega. Na voljo imam nove filtre, vendar jih ne uporabim, ker jih ne razumem. Na tem koraku mi manjka tisti pomočnik, kot sem ga imela na začetku, ko sem točno vedela, kaj rabim (za tiskanje fotografij in dokumentov).

Ampak vseeno, namesto da preučujem vseh 114 različnih modelov, z dvema enostavnima klikoma pridem do 10 modelov primernih zame. Gre za ogromen (več kot 11x) prihranek časa! Preučiti jih moram le še 10, namesto 114-ih.

Takšne vrste kategorizacij ali klasifikacij izdelkov so za uporabnika izjemno pomembni, saj pospešijo in poenostavijo proces iskanja pravega izdelka. Ključno pri vsem skupaj pa je, da uporabljamo jezik potrošnika.

Kaj mislite, koliko bi bila v pomoč kategorizacija avtomobilov glede na tehnične lastnosti? Na primer moč motorja (do 50kW; 50kW do 70kW; nad 70kW)? Moški bi se morda še nekako znašli, ženske pa najverjetneje ne (sklepam po sebi in se opravičujem vsem, ki znate brati kilovate in konjske moči:)). Izbira glede na namen pa je veliko lažja: osebni, družinski, športni in podobno.

ŠTUDIJA PRIMERA #2: spletna trgovina prehranskih dodatkov za športnike

Izdelke v tej spletni trgovini so prilagodili glede na:

  1. naš cilj, ki ga želimo doseči (na primer pridobivanje mišične mase) ter
  2. glede na šport, s katerim se ukvarjamo (na primer dodatki za plavalce).

Vir: www.myprotein.com

Namesto uporabe klasičnega (najbolj razširjenega) razvrščanja v kategorije so se najbolj približali uporabniku s tem, da se z njim pogovorjajo v njemu znanem jeziku.

Poglejmo sedaj še primer klasičnega razvrščanja po kategorijah opazimo, da nam je ta način manj prijazen in bi porabili veliko več časa, če bi želeli najti pravi izdelek zase.

V prvem primeru (myprotein.com) bi se znašel vsakdo (tudi moja 80-letna babica), medtem ko se v drugem znajdejo najverjetneje le tisti, ki že poznajo ali že uživajo te izdelke. V drugem primeru nas takoj nagovorijo z izdelki, ki na primer vsebujejo b-12 vitamine, koencim q10, aloe vero in podobno. To pomeni, da moramo točno vedeti, kako vsaka izmed teh sestavin vpliva na naše telo, da bomo lahko izbrali tisti izdelek, ki pospešuje nastajanje mišične mase (če je to naš cilj, ki ga želimo doseči).

ŠTUDIJA PRIMERA #3: Spletna prodaja vodnih ležišč

Sedaj pa se lotimo še ene hitre predelave. Gre za ugledno slovensko podjetje, ki prodaja vodne postelje: Lectus. Na spletnem mestu www.lectus.si uporabnika do izdelkov vodijo preko različnih modelov, na primer Novara; Florrens, Verona, itd.

Vir: www.lectus.si

Mislim da bi bilo spletno mesto še bolj učinkovito, če bi izdelke razvrstili v uporabniku prijaznejše kategorije, glede na situacije ali pa težave, s katerimi se uporabniki soočamo v povezavi s spanjem. Na primer ležišča za: preprečevanje nočnega potenja; lajšanje bolečin v hrbtu; spanje na hrbtu; preprečevanje smrčanja …

Izbira bi bila veliko lažja, za iskanje pravega izdelka bi porabili manj časa in na koncu bi bili prepričani, da je ta izdelek najbolj primeren za naše potrebe. Iskalni smo namreč ležišče, ki bo olajšalo naše bolečine v hrbtu in ga tudi našli!

Kadarkoli se ukvarjamo z razvrščanjem izdelkov v kategorije, je ponavadi najslabša ravno tista kategorizacija, ki jo dobimo od proizvajalca. Mi pa se nato najpogosteje prehitro navadimo na takšen način razvrščanja in hkrati mislimo, da se bodo tudi uporabniki hitro znašli.

Vendar pa je težava v tem, da imajo uporabniki dandanes na voljo ogromno ponudnikov in na koncu bodo najverjetneje izbrali tistega, kjer bo njihov sogovornik (spletno mesto) najbolj razumel njihove težave. Ne samo razumel, ampak tudi reševal (pri nas najdete ležišče, ki bo omililo vaše težave s hrbtom).

Takšne težave imamo uporabniki in s takšnimi težavami prihajamo na spletna mesta. Iščemo rešitve za svoje težave.

Mi, ki prodajamo, se moramo le vprašati, s kakšnimi težavami se soočajo naši kupci? Kakšna vprašanja nam zastavljajo? In kako jim lahko najbolj pomagamo? Razumeti moramo namreč, kakšne izraze moramo uporabljati, da se bomo kar najbolje razumeli z našimi potencialnimi strankami in jim po enostavni in nezapleteni poti pomagali do rešitve za njihove težave.

 

Diggitova gostujoča avtorica, Urša Podobnik, vodja spletne optimizacije pri iPROMu

Dodaj odgovor

Tvoja e-pošta ne bo objavljena. Zahetvana polja so označena *

*

Lahko uporabite HTML značke in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>